Jakie mogą być obajwy guza sutka?

Guzy piersi są jednym z najczęstszych schorzeń kobiecych, a wczesne wykrycie może znacznie zwiększyć szanse na skuteczne leczenie. Warto zatem znać objawy, które mogą świadczyć o obecności guza sutka i wiedzieć, kiedy zgłosić się do poradni ginekologicznej. W tym artykule przedstawiamy cztery kluczowe aspekty, które pomogą rozpoznać ewentualne zagrożenie oraz podkreślamy znaczenie regularnych badań kontrolnych w poradni ginekologicznej w Krakowie.

Zmiany w wyglądzie i kształcie piersi

Pierwszym sygnałem, który może sugerować obecność guza sutka, są zmiany w wyglądzie i kształcie piersi. Mogą to być np. asymetria, zauważalne powiększenie jednej z piersi, wciągnięcie brodawki czy zmiana kształtu brodawki sutkowej. Warto także zwrócić uwagę na wszelkie deformacje skóry, takie jak zmarszczki czy zagłębienia. Jeśli zaobserwujemy u siebie tego rodzaju zmiany, warto zgłosić się do poradni ginekologicznej w Krakowie celem przeprowadzenia dalszych badań.

Obecność guzków i zgrubień

Kolejnym objawem, który może świadczyć o obecności guza sutka, jest wyczuwalne zgrubienie lub guzek w piersi. Może ono występować zarówno w samej piersi, jak i w okolicach brodawki czy pod pachą. Ważne jest, aby regularnie samodzielnie badać swoje piersi, zwłaszcza po menstruacji, gdy są one mniej napięte. W przypadku wykrycia niepokojących zmian, konieczna jest wizyta w poradni ginekologicznej w Krakowie.

Ból i uczucie dyskomfortu

Choć ból piersi może mieć różne przyczyny, takie jak zmiany hormonalne czy stany zapalne, warto zwrócić uwagę na przewlekłe dolegliwości bólowe oraz uczucie dyskomfortu. Jeśli ból utrzymuje się dłużej niż kilka dni i nie ustępuje po zastosowaniu leków przeciwbólowych czy zmianie stanika na bardziej wygodny, warto zgłosić się do poradni ginekologicznej w Krakowie.